31. júla 2016

Černokňažník: Vládca vlkov

Slovensko nie je krajina, ktorá sa môže pyšniť obrovskou fantasy tvorbou, ale niečo sa predsa len nájde. Za najznámejšieho Slovenského fantasy autora aspoň ja považujem Juraja Červenáka s jeho sériami Černokňažník, Bohatier alebo Dobrodružstvá kapitána Báthoryho. Už bolo konečne na čase, aby som aj ja niečo z jeho tvorby vyskúšal a tak som si vybral knihu Vládca vlkov, prvú časť zo série Černokňažník.





 Autor: Juraj Červenák
Vydavateľstvo: Artis Omnis
Počet strán: 244
Rok vydania: 2009, 1. vydanie originálu: 2005
ISBN: 978-80-89341-13-9
Autor obálky: Michal Ivan
Väzba: viazaná
Cena: 11 €/ 259 Kč

  




Výprava za pomstou
Čierny Rogan, Slovanský bojovník, ktorý bojoval pod Karolom Veľkým a pod bulharským chánom Krumom a významne sa podieľal na zničení krutého, nemilosrdného národu Avarov, sa vydáva na cestu osamelého vlka za pomstou, ktorú mu ani vojna nedopriala. Hoci vojna už skončila, ale Čierny Rogan nemôže nájsť kľud pokiaľ svet nezbaví aj posledných Krvavých psov, najkrutejších avarských bojovníkov.


Jednoduché, akčné, ale dobré!
Na rovinu povedané, Vládca vlkov je jednoduché dielo, čiže nečakajte žiadne zložité zápletky alebo zvraty. Hlavným cieľom je pomsta a cesta k jej dosiahnutiu. Príbeh, okrem toho, že je jednoduchý, nechýba ani akcia a autor si rozhodne neberie servítky pri popisovaní či už zabíjania alebo sexu. Na knihe sa mi najviac páčilo používanie Slovanskej mytológie, ktorá je pri najmenšom povedané zaujímavá.


Postavy jednajú v celku priamočiaro, vedené či už pomstou alebo lakomstvom. Vývoj charakterov je veľmi malý, skoro až žiadny. Majú proste svoj cieľ, za ním idú a nič ich nezastaví. Najzaujímavejšie na týchto postavách boli, aspoň pre mňa, ich rôznorodé schopnosti.

Vládca vlkov ma teda v celku zaujal a rozhodne bavil, preto v príbehoch o Čiernom Roganovi budem pokračovať. Nebolo to to najlepšie, čo som kedy čítal, ani to najprepracovanejšie, ale podľa môjho názoru to aspoň veľmi dobre napísané.


Černokňažník: Vládca vlkov je jednoduché slovenské fantasy dielo krátkeho rozsahu, ktoré neurazí, ale práve naopak zabaví. Nečakajte žiadny zložitý vývoj postáv alebo prepracovanú zápletku, len dobre napísaný a v celku zaujímavý akčný príbeh. Ak máte radi Slovanskú mytológiu alebo máte chuť na niečo krátke jednoduché, tak toto môže byť to čo najskôr hľadáte.


     

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára