22. decembra 2014

Ve zdech

Túto knihu som pred nejakou dobou dostal od samotného autora tohto diela. Je to jeho prvotina a vtedy, tesne po jej vydaní ju ponúkal ľuďom na vyskúšanie, tak som si povedal prečo nie? Po prečítaní anotácie som sa knihy veľmi bál, prišlo mi to celé akési nudné, bez chuti, skôr taká rozprávočka pre deti, ale na koniec som bol príjemne prekvapený. :)

Dej: Hlavným hrdinom príbehu je mladý Richard, ktorý sa jednej noci dostáva cez "dieru" v stene do Kraja snov v sprievode neznámeho ryšavého dievčaťa. Richard putuje týmto podivným, ale veľmi zaujímavým a originálnym svetom plným zaujímavých vecí a zisťuje príčinu svojho príchodu a ako sa môže vrátiť naspať do svojho i keď nudného, ale aj tak normálneho života. Na začiatku to celé vyzerá ako obrovský pokus o záchranu Kraja snov a reálneho sveta, ale po odhalení skrytých tajomstiev Richard zisťuje, že nie všetko je také ako sa na prvý pohľad zdalo byť. Richardova cesta je plná nebezpečenstva, zrady, ale aj lásky a dobrodružstva.

Od tejto knihy som naozaj nečakal veľa, ale na koniec chcem viac, viac príbehov, viac detailov, proste VIAC! Autor vytvoril nevšedný, originálny svet, v ktorom mohol pospájať aj tie najdivnejšie veci aké nás môžu napadnúť. Vytvoril plno zaujímavých a rozdielnych postáv ako napríklad inteligentný a rozumný Kmotor, dvojicu hlupákov Lenny a Mark, ktorí mi prídu ako vystrihnutý z nejakého filmu, Našeptávači - záhadné postavy, ktoré toho vedia až príliš veľa a mnoho ďalších. Koniec knihy sa mi taktiež celkom páčil, i keď z objektívnejšieho pohľadu je trochu "urýchlený" a zidealizovaný, ale mne aj napriek týmto veciam vyhovuje. Autor vytvoril v knihe veľmi zaujímavé veci, ako je napríklad slnečný ľud, čo sú vlastne ľudia, ktorí vyžarujú toľko tepla a svetla ako slnko a preto stretnutie s nimi nikto, až na pár výnimiek, neprežije a keďže sa títo ľudia cítia veľmi osamelý, neustále si hľadajú priateľov, ku ktorím keď sa priblížia, urobia z nich iba kôpku popola a ich pátranie začína odznova a taktiež nezabudol aj na mytológiu/ príbehy a stvorení Kraja snov.

Na druhej strane, tým, že je táto kniha autorova prvotina má v sebe celkom dosť "chýb". Obrovskú chybu však neurobil autor, ale samotné nakladateľstvo a to tým, že v knihe nie sú zreteľne oddelené odstavce. Taktiež je kniha veľmi krátka a na môj vkus by sa dala ešte zväčšiť. Niektoré veci mi prídu neukončené alebo ukončené veľmi narýchlo, napríklad stretnutie s Našeptávačmi, o ktorých v podstate nič nevieme, cesta Archívom, ktorá mohla byť oveľa živšia a zaujímavejšia alebo samotný koniec. Kniha je písaná štýlovo skôr pre mladších čitateľov, ale prvky ako sex, drogy a alkohol z toho robia niečo ako rozprávku pre dospelých.

Na záver musím dať tejto knihe 3/5, ale nie preto, že sa mi nepáčila, ale práve kvôli tým chybám. Autor ma rozhodne dobré nápady a podľa mňa aj potenciál, ktorý by mal rozhodne využiť. Autor musí sám zistiť, čo si môže dovoliť a čo nie. Knihu rozhodne odporúčam, aj napriek jej chybám má svoje čaro, ktoré dokáže spríjemniť cestu vlakom alebo nudný večer. Nečakajte od knihy plno akcie ani nemravností, ale rozhodne môžete očakávať príjemný relax a nezabudnite, že vyjadrením svojho názoru podporíte autora v tvorbe jeho ďalších diel. ;)  (kniha sa da bez problémov zohnať aj na Slovensku, aj v Českej republike)


P.S. týmto by som chcel verejne poďakovať Martinovi Drtinovi (autorovi knihy) za výtlačok knihy, ktorú som si mohol prečítať. Prajem ti veľa zdaru v ďalšom písaní a dúfam, že sa raz do tohto "načatého" sveta vrátiš :)


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára