1. novembra 2014

Pekelné mesto - The Elder scrolls

Máme tu knihu z úžasného sveta The Elder Scrolls z obrovského a rozmanitého Tamrielu. Keďže hry z tohto sveta mám veľmi rád kvôli úžasnému príbehu každého dielu, tak som dal šancu aj knihám.


Príbeh sa odohráva 40 rokov po Oblivionskej katastrofe, čiže po 4. hre. Tamriel sa nestihol spamätať z poslednej krízy a už znova čelí strašlivému nebezpečenstvu, ktoré predstavuje záhadné lietajúce mesto Umbriel, v ktorého tieni ožívajú všetky mŕtvoly. Hlavných hrdinov máme hneď niekoľko a to sú ospevovaný princ Attrebus, císarský špeh Colin, mág so záhadnou minulosť - temný elf Sul a dvaja najlepší priatelia Annaig a argonian (jašterí muž) Glim. Postavy sú na začiatku rozdelené, ale v priebehu času sa ich osudy stretávajú a preplietajú s Umbrielom.

Začiatok knihy bol aspoň pre mňa celkom zaujímavý, v podstate sa podobal začiatku hry. Niečo zlého sa deje, je to zvláštne a pre čitateľa aj zaujímavé. Proste chceme vedieť viac. V knihe nechýbajú akčné stretnutia, ale ja oddychové pasáže. Odhaľujúce sa tajomstvá lietajúceho mesta a niektorých postáv mi prídu prinajmenšom zaujímave a celkom nové v Tamrielu. Priebeh knihy je v podstate jednouchý. Hrdinovia cestujú po niekoľkých krajinách Tamrielu za svojimi cieľmi, niečo sa pokašle a oni padnú buď do zajatia alebo do veľmi nepríjemnej situácie, niečo sa naučia, niečo odhalia. Kniha obsahuje aj nejaké tie politické intrigy, ktoré podľa mňa trochu okoreňujú celú knihu, čiže môžete čakať v knihe nejakú tu zradu, klamstvá a rôzne ďalšie veci.

Ako sa kniha blížila ku koncu, tak počiatočné nadšenie zo mňa opadalo. Keď som ju dočítal bol som koncom sklamaný. Koniec knihy je pre mňa absolútne nezaujímavý a ak si niekto chce prečítať túto knihu, tak si musí rovno zohnať aj druhú. Podľa mňa by bolo oveľa lepšie a rozumnejšie keby boli vydané ako jedna kniha. Čím ďalej sa odkrývali nové tajomstvá, tým viacej strácali na originalite. Hry mali podľa mňa dosť odlišné príbehy, možno princíp bol rovnaký ale podanie iné. Pri knihe mám pocit, že odhaľujúci sa záporák je vcelku nudný. Taktiež si myslím, že na to aké schopnosti má známy autor, tak kniha mohla byť väčšia a rozsiahlejšia, respektíve zložitejšia.

Táto kniha je určená pre milovníkov hernej série, čiže rôzne veci ako napríklad niektoré pojmy Vám nebudú vysvetlené a taktiež je veľmi dobré poznať udalosti 3. a 4. hry, lebo bez nich budete v niektorých situáciach stratený.

Aby som to zhrnul, tak kniha začínala podľa mňa dobre. Postavy sú každá iná a ich vlastnosti, pár postáv sa s postupujúcim dejom mení a ich minulosť odhaľujeme až časom. Umbriel je zo začiatku veľmi zaujímavý, ale neskôr sa zaujímave veci minú a ostávajú už len tie aspoň pre mňa celkom nudné. Koniec knihy by sa mohol skončiť nápisom "To be continued..." Kniha ma svoju hodnotu pre fanúšikov série, ale pre nezasvetených "smrteľníkov" som si nie istý či je táto kniha vhodná. Knihu odporúčam fanúšikov ako také pohodové čítanie, nečakajte The Elder Scrolls 4,5 ale stále je to v celku zaujímavý príbeh, ktorý rozširuje našu znalosť Tamrielu a celej TES série. Preto dávam 3/5 a som zvedavý, čo sa stane ďalej.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára