13. decembra 2014

Meč Pravdy 01: První čarodejovo pravidlo

Asi nie každý pozná knižnú sériu Meč pravdy, ale niektorý z Vás určite videli televízny seriál Legenda o Pátračovi (v češtine Tajemství Pravdy), ale hneď na začiatku Vás môžem ubezpečiť, že seriál je úplne iný a knihy oveľa lepšie. :) 


Dej: Kniha hovorí príbeh o Richardovi Cypherovi, lesnom sprievodcovi, ktorý prežíva svoj kľudný život v Západozemí, avšak jeho život sa radikálne mení po smrti jeho otca. Po tejto nešťastnej udalosti stretáva Richard záhadnú ženu v bielom, ktorá je prenasledovaná štvoricou zabijakov. Richard sa však rozhodne, že tejto žene, takzvanej Kahlan Amnell, pomôže a pokúsi sa ju zachrániť. Práve toto rozhodnutie ho vnára do víru udalostí. Richard sa dozvedá, že je takzvaným Hľadačom pravdy, ktorý bojuje za pravdu a spravodlivosť a vrhá sa do boja proti krutému tyranovi, ktorý sa snaží podmaniť si celý svet.

Túto sériu my odporučili ľudia zo skupiny z goodreads Fantasy CZ/SK (feel free to join) a keďže sa mi prvé 3 časti podarilo zohnať, ako by niekto povedal, za "babku", tak som neváhal ani sekundu. Táto séria je moje prvé rozsiahlé dielo, ktoré som začal čítať. Na začiatok Vás teda upozorním, že sa jedná o sériu okolo 13 kníh, avšak pre toto dielo sa v mojom srdci vytvorilo špeciálne miesto, lebo toto je "MASTERPIECE"!

Prvý diel, teda První čarodejovo pravidlo patrí veľkosťou medzi stredné, možno až tie väčšie knihy, ale nebojte sa, nudiť sa rozhodne nebudete. Na začiatok by som však chcel upozorniť, že táto kniha má svojho hrdinu, s ktorým sa stretneme skoro v každej knihe, takže nečakajte taký štýl písania ako od Eriksona alebo Martina. Kniha obsahuje všetko, čo len výborná kniha môže obsahovať. Je tam veľa rôznorodých postáv, ktoré sa vyvíjajú, ich cesty a stretávajú a rozchádzajú, je tam aj dosť akcie s niekedy aj krvavejšími opismi a medzi tým zakomponovaná nejaká ta "politika" na okorenenie alebo opis prostredia pre lepšiu predstavu čitateľov, ale najviac sa mi páčia na tejto knihe pocity hrdinov, ale ja zloduchov, ktoré sú taktiež výborne podané. Autor sa nebojí brutality v niektorých častiach diela, ale ta brutalita perfektné okorení či už príbeh alebo osobnosť postáv.   Príbeh odhaľuje aj rôzne tajomstvá, ale zároveň aj nové vytvára, hlavne koniec knihy vyvolá niekoľko otázok na ktoré si odpoveď nájdete až v ďalšej časti. Po prečítaní prvej knihy sa objavuje neskutočný "hlad" po ďalšej časti, na ktorú môžete taktiež očakávať recenziu.

Na záver by som len chcel dodať, že tejto knihe nemám čo vytknúť, možno iba obálka v nových verziách by nemusela obsahovať Gandalfa, ale ako sa hovorí nesúď knihu podľa obalu. :) Táto kniha a v podstate aj celá séria je totálny "must have" a "masterpiece" pre milovníkov Fantasy, ktorý sa neboja rozsiahlého príbehu. 5/5 !!

















Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára