21. marca 2016

Grandville

Po nejakom čase som si opäť vyskúšal niečo nové. Tentokrát sa jedná o populárny komiks Grandville z dielne britského autora Bryana Talbota, ktorý má "na svedomí" diela ako Dobrodružství Luthera Arkwrigtha alebo Pohádka o zlobivé kryse. Jedná sa o steampunckový thriller, ktorý ma niečim rozhodne zaujal, ale v celku mi veľmi nesadol.







Autor: Bryan Talbot
Kresba: Bryan Talbot
Vydavateľstvo: Comics Centrum
Počet strán: 104
ISBN: 978-80-86839-31-8
Preklad: Jan Kantůrek
Väzba: brožovaná
Cena: 11,06 €/ 299 Kč






Bola spáchaná vražda!
V tejto alternatívnej realite Francúzsko vyhralo Napoleónske vojny nad Britániou, ktorá sa stala najprv ich kolóniou a neskôr sa zas vďaka vzbure osamostatnila. Vzbura však bola plná násilia a nepokojov, čo mala za následok, že aj napriek získanej slobode sa na Angličanov Francúzi pozerajú zvrchu a neustále ich odsudzujú. V takomto svete vyšetruje britský detektív-inšpektor LeBrock zo Scotland Yardu záhadnú vraždu diplomata, ktorá ho zavedie až k samotným koreňom obrovského spiknutia.


Neporaziteľný detektív vyrieši každý problém.
Príbeh inšpektora LeBrocka je rozhodne napínavé dobrodružstvo plné otázok a tajomstiev, ktoré sú postupne odhaľované. Bryan Talbot všetky postavy vykreslil vo forme antropomorfných zvierat a ľudí ponechal len ako rasu, ktorej nie sú pridelené žiadne práva - toto je možno podstatná časť celého komiksu, ktorá mi práve nevyhovuje. Trochu mi však na tomto diele vadili "cliché", ktoré príbeh obsahoval spolu s ľahkou predvídateľnosťou.

Silnou stránkou tohto diela bola rozhodne akcia, ktorej je tu viac než dosť. Taktiež nechýbajú ani intrigy, priateľstvo, zrada, tajomstvá a mnoho ďalších. V komikse sa vyskytuje aj akýsi pokus o lásku, ktorý mi skôr vadil, keďže vznikol štýlom: "Detektív poďte ku mne, ja sa bojím...". Každý si asi domyslí ako to skončí...


Najväčší dôraz je kladený práve na dve hlavné postavy a to na jazveca detektív-inšpektora LeBrocka a na jeho verného asistenta krysmyš Rodericka. LeBrock bohužiaľ "neušiel" procesu idealizácie, takže sa dočkáte nie len veľkého, svalnatého hrdinu, ale k tomu všetkému je aj veľmi inteligentný, rozumný, pokojný - proste neporaziteľný.

Kresba je jednoducho úžasná. Farebnosť, detaily - proste WOW! Rozhodne ma sama o sebe veľmi zaujala. Bryan Talbot odviedol, aspoň podľa mňa, výbornú prácu vo vykresľovaní prostredia, emócii, scén a postáv. Prišlo mi však trochu komické práve to, že hlavný hrdina bol v porovnaní s ostatnými zvieratami nakreslený asi najslabšie - ale jedná sa len o malý detail.


Grandville je akčné, pútavé a hlavne výborne vykreslené dielo od Bryana Talbota. Aj napriek prítomným "cliché" a ľahkej predvídateľnosti dokáže zaujať a na nejakú chvíľu aj zabaviť. Osobne však neviem či budem v tejto sérii pokračovať ďalej. Nemôžem povedať, že sa mi to výhradne nepáčilo, ale proste mi to nesadlo tak ako iné komiksové série, ktoré mám rozčítané.






Za recenzný výtlačok ďakujem vydavateľstvu Comics Centrum. V prípade záujmu si môžete tento komisk zakúpiť priamo na ich webovej stránke alebo môžete navštíviť ich facebookovu stránku, kde sa dozviete informácie o nových chystaných komiksoch!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára